joi, 31 octombrie 2019

Cu rulota prin Ungaria, Austria și Italia

Sursa foto : unsplash.com
Pentru mine vacanța de vară este o oportunitate frumoasă de a consolida relația de familie și a petrece mai mult timp împreună cu soțul și fiul meu, motiv pentru care încercăm să călătorim, cât putem de mult în această perioadă.

În ultimii 9 ani, în luna august am fost de nedespărțit. Cu toate acestea, anul 2019 a ținut să ne surprindă și, pentru prima dată, băiatul nostru de 10 ani, a ales să-și petreacă vacanța mare doar cu prietenii și colegii lui, în două tabere, la mare și la munte, în defavoarea unei singure tabere cu colegii și a unei excursii în Italia cu ai săi părinți. A fost alegerea lui și nu a părut niciun moment că regretă alegerea făcută.

Într-un fel, m-am bucurat, pentru că l-am interpretat ca un semn de marturizare, însă, pe de altă parte, am rămas cu un gol în suflet, cu un dor de acele momente estivale, când doar noi trei ne făceam bagajele, ne urcam în avion și cutreieram prin diverse orașe din Europa. Așa că m-am gândit să-i fac o ofertă de nerefuzat pentru viitoarea vacanță de vară, o excursie cu rulota. Sper să redescopere din nou spiritul de aventură al părinților lui și plăcerea de a-și petrece timpul cu noi, în timp ce explorăm Ungaria, Austria și Italia.

De ce am ales călătoria cu rulota? 


Principalul motiv pentru această alegere a fost că nu am mai călătorit cu rulota până acum și putem să mai bifăm pe lista noastră încă o nebunie aventuricească pe care am făcut-o toți trei.
De asemenea, ne-am gândit că o astfel de călătorie este o bună ocazie de a-l implica în organizare, ținând cont că a crescut și are nevoie constantă de ocupație pentru a-l ajuta să evadeze din lumea Minecraft-ului, Brawl Stars-ului și YouTube-ului.

Un alt motiv, este faptul că o călătorie cu rulota ne va permite să vizităm mai multe țări, să cunoaștem și altfel de oameni decât cu cei cu care suntem obișnuiți să-i întâlnim în călătorii. Sunt sigură că este un minunat prilej să descopăr colțuri de rai de care sigur suntem privați în timpul călătoriilor cu avionul sau altor tipuri de călătorii organizate.

Pregătiri


Am început încă de pe acum pregătirea acestei excursii, pentru ca totul să iasă perfect ,chiar dacă mai sunt încă 9 luni până în august.

Fiindcă nu avem o rulotă, iar tarifele pentru închirierea uneia sunt destul de mari, aproximativ 7.500 de lei, l-am rugat pe unchiul meu, mare rulotist pasionat, să ne împrumute propria lui casă de vacanță pe patru roți. A acceptat bucuros, iar drept răsplată i-am promis că o să-i aducem fotografii frumoase cu Didina lui de la Monterosso, unde el nu a reușit să ajungă încă.

Didina e o rulotă bunicică, ale cărei ferestre sunt izolate termic și au și plase împotriva țânțarilor. Are trei paturi, o toaletă chimică, chiuvetă și cabina de duș. Are o mică bucătarie cu apă caldă și rece, aragaz, cuptor și gril, frigider. Este suficient pentru o astfel de călătorie.

Pentru a o atașa la mașina noastră avem nevoie doar de un cârlig de remorcare Opel adecvat care suporta o greutate de maximum 2800 de kilograme, de a cărui achiziționare s-au ocupat băieții. Tot ei au venit și cu ideea ca înainte de a pleca la drum să ne dotăm mașina cu scut motor Opel Crossland, pentru pentru ca bara din față a mașinii, radiatorul, motorul, baia de ulei și cutia de viteze să fie protejate atât de pericolele de pe străzile din țara noastră, cât și de terenurile accidentate pe care a-m putea să le întâlni în drumul nostru spre Italia. În timp ce soțul și fiul meu s-au ocupat de pregătirile tehnice ale mașinii și rulotei eu încercat să pus la punct partea organizatorică.

M-am documentat cu privire la actele de care avem nevoie pentru această excursie cu rulota până în Monterosso și înapoi. Așa am aflat că am nevoie de autorizarea scrisă a unchiului meu pentru conducerea Didinei, pe lângă pașapoarte, confirmare de rezervare de la campingurile în care o să campăm, certificatele de asigurare, document de înmatriculare auto, permis de conducere și manualul auto.

Am făcut rezervare în camping-uri în Budapesta, Graz, Salzburg, Treviso, Rimini și Monterosso al Mare. Cel mai mic tarif pentru campare pentru o zi a fost de 40 de euro, în Budapesta, iar cel mai mare de 60 de Euro, în Salzburg.

Astfel, am planificat aproape întreaga călătorie cu rulota prin Europa, rămânând doar proviziile pe care le vom face în apropierea plecării care va fi pe 3 august vara viitoare. Drum bun și aventuri de neuitat!
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2019.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu