duminică, 27 octombrie 2019

Vitamina C, mereu prezentă în bagajul de călătorie al Mariei

Indiferent care este destinația pe care o aleg, din bagajele de călătorie, din cutiuța mea cu medicamente de drum, ale cărei rezerve le fac la Farmacia La Preț Mic, este nelipsită Vitamina C, vitamina Călătoriilor Mariei. Oricând ar putea să-mi fie de trebuință mine sau celor care mă însoțesc, fie pentru a ne da un mic impuls energetic, fie pentru a ne proteja pielea, ligamentele sau articulațiile.
Ador să călătoresc în orice anotimp, însă excursiile în sezonul estival sunt mai dificil de suportat pentru mine întrucât, oricât de mult m-aș proteja, cam o dată la doi ani, eu vara fac insolație. La fel s-a întâmplat și în 2015, în timpul concediului de vară pe care l-am făcut în Catania și în împrejurimile acestui frumos oraș, unde am vizitat Giardini Naxos și Tormina.

Marea Ionică văzută din Tormina-Italia
Verile pot fi extrem de calde în acestă parte a Italiei, iar umiditatea crescută de pe Riviera Italiană poate face uneori amiezile destul de neplăcute. Știind acest lucru, stau la plajă maxim până la ora 11, iar după masa de prânz, pentru a valorifca timpul din călătorii, mă plimbăm printre străzile umbrite, ferită de razele dogoritoare ale soarelui, vizitez bazilici catolice sau muzee.

Cu toate acestea, în una din zilele în care am vizitat Taormina, un frumos orășel la care picioarele căruia se întinde Marea Ionică, căldura nu mi-a mai iertat îndrăzneala și după ce am savurat un delicios cannoli cu fragoli, treptat am început să mă simt din ce în ce mai rău. Nevoia mea tot mai mare de a bea apă m-a făcut să-mi dau seama că nu m-am hidratat corespunzător și chiar dacă am încercat să evit razele puternice ale soarelui, vara aceasta era una din acele veri în care îmi voi aminti de neplăcerile provocate de insolație.

Restul zilei a fost compromis pentru mine. L-am petrecut în camera de hotel, pe care o aveam rezervată la Giardini Naxos, departe de plaja acoperită de pietre vulcanice, fără soțul și fiul meu, doar în compania unei dureri de cap îngrozitoare și a unei stări de greață accentuate.

Un mic sfat care salvează ziua


Nici ziua următoare nu se anunța mai fericită, dar totuși am decis să încerc să profit cât pot de ea, așa că am coborât la micul dejun, în speranța că pot găsi acolo ceva care să-mi ofere un strop de energie. Nimic nu-mi făcea cu ochiul din toate bucatele apetisante care erau întinse pe masă. Chiar când mă pregăteam să plec, proprietara hotelului m-a întrebat dacă este ceva în neregulă cu preparatele, deoarece observase că nu mâncasem nimic. Mi-am cerut scuze și am asigurat-o că nu calitatea mâncării este cauza pentru lipsa apetitului meu, ci insolația din ziua precedentă care îmi dădea dureri de cap.

M-a luat de mână ca pe un copil și m-a pus la masă lângă soțul și băiatul meu, spunându-mi că are remediul perfect. Peste cinci minute a venit cu o tava pe care era pâine prăjită, dulceață de portocale și suc proaspăt stors de portocale. Mi-a fost rușine s-o refuz și le-am mâncat. Nu mai mâncasem până atunci dulceață de portocale și trebuie să recunosc că gustul ei dulce, dar puternic amărui, m-a surprins. Am băut și sucul și am mulțumit frumos pentru tratație. Parcă deja mă simțeam mai bine și energia începea să-mi inunde trupul.

Proprietăreasa hotelului, donna Giovana, mi-a mărturisit că vitamina C din portocale face foarte bine organismului care a fost supus stresului căldurii. Sicilienii deseori se tratează cu produse din portocale sau lămâi să-și suplimente doza de acid ascorbic atunci când stau prea mult la soare și-și ard pielea sau când fac eforturi fizice mari care solicită articulațiile și ligamentele. Din descrierea acestei distinse doamne, Vitamina C este o sursă nebănuită de sănătate, iar portocalele și lămâile sunt fructe considerate surse excelente de vitamine la preț mic.

Înainte de plecare mi-a mai pregătit o sticlă de limonadă cu mentă și mi-a întins o tabletă cu vitamina C, pe care mi-a recomandat să o iau de trei ori pe zi, pentru ca organismul să se refacă integral după insolație. I-am ascultat sfaturile și spre seară eram deja alt om.

De atunci, această substanță mirasculoasă să nu-mi lipsește niciodată în călătorii, fie primăvară, vară, toamnă sau iarnă.

Acest articol a fost scris pentru Super Blog 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu