vineri, 22 noiembrie 2019

Poveștile de călătorie ale unui băiețel


Fiecare călătorie în familie este pentru mine ca o cartepersonalizată pe care încerc să o scriu cu cele mai frumoase și sincere cuvinte pentru a crea celor cei dragi mie momente în care familia noastră să se simtă personajele principale din poveste.
Călătorim împreună cu băiețelul nostru încă de când avea patru luni, iar în decursul celor zece ani am strâns multe amintiri care merită să stea la loc de cinste într-un album de familie.


Primul drum lung pentru el a fost la mare și, deși era foarte micuț, pentru cei 450 kilometri pe care i-am făcut până la Mamaia, am putut să ne dăm seama că a moștenit pasiunea pentru călătorii a părinților lui. Atunci, toți trei am petrecut trei zile minunat e în care ne-am bucurat de prima noastră aventură împreună ca familie. A fost primul cadou pe care ni l-am făcut lui și nouă deopotrivă.
După această primă experiență de călătorie reușită am prins curaj, iar la distanță de câteva luni am cucerit și stațiunea montană Rânca, unde bebelușul nostru s-a simțit din nou ca un mic explorator într-o lume cu totul nouă care de abia așteaptă să fie descoperită. Acesta a fost primul cadou, pentru primul Crăciun petrecut împreună.

La trei ani, chiar în perioada în care era fanul desenului animat Planes, s-a bucurat de prima lui călătorie cu avionul. A fost o aventură minunată, un mic cadou personalizat pentru al cărui vis era să zboare. A fost fermecat de norii pufoși pe care ar fi vrut să-i atingă și ne întreba dacă vom zbura până la soare. În Veneția, porumbeii din Piața San Marco, orchestrele restaurantelor care concertau în fiecare seară, gondolele care își spuneau povestea bătând apa din lagună și străzile întortocheate I-au fascinat, făcându-l să se simtă ca într-o lume de poveste dintr-o carte pentru copil, în care se aștepta să apară fie Pinocchio, Zâna cea bună, sau Gepetto.

Toți trei am explorat Firenze, Cinque Terre, Barcelona, Cannes și multe alte orașe europene de care să ne amintim în viitor cu plăcere, în acești zece ani, iar aproape fiecare aniversare a fost marcată cu o mai mică sau mare călătorie în trei (mama, tata și micul Denis). Acestea au fost printre cele mai frumoase cadouri de familie de care ne-am bucurat toți trei.

Băiatul meu a crescut maturizându-se frumos datorită acestor aventuri minunate pe care le-am avut, însă așa cum e firesc acele amintiri din călătoriile făcute în primii ani de viață nu și le mai amintește decât foarte vag. Uneori încercăm să le retrăim cu ajutorul fotografiilor făcute în aceste călătorii.
Unul din momentele când ne place să ne uităm peste fotografiile de călătorie și să ne aducem aminte este Crăciunul. După ce deschidem cadourile ne așezăm în dreptul unei căni de ciocolată caldă pentru a retrăi momente de călătorie din trecut.

Anul acesta, mi-ar plăcea ca fiecare dar pe care îl vom găsi sub brad să fie un cadou personalizat precum o carte pentru copil. Nu banala pijama, utilă dar de care nu ne vom mai aminti peste ani și nici jocurile de lego care într-un final vor sfârși printr-un colț întunecat al depozitului.
Un cadou sub forma unei cărți care va rămâne de-a pururi în bibliotecă poate suna bine. Anii trecuți doar asocierea cuvântului dar cu carte ar fi transformat cadoul în unul nefericit pentru băiatul meu. Cu toate acestea sunt sigură că atunci când va descoperi că este o carte personalizată în care personajul principal este chiar el, prințul din poveste, care călătorește prin lume alături de cei doi parteneri loiali mama și tata, va adora acest cuvânt.

O astfel de cărticică și-ar găsi un loc de cinste pe noptiera lui, răsfoind-o în fiecare seară pentru a retrăi momente din copilărie pline de dragoste, transformând-o în cel mai frumos cadou primit.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu