marți, 26 noiembrie 2019

O Honda CR-V Hybrid sigură, pentru un șofer începător

Nu am fost niciodată atrasă de ideea de a conduce o mașină, fapt pentru care o lungă perioadă de timp am făcut tot ce mi-a stat în putință să ajung la destinație în calitate de pasager, fie că am plecat în excursii, fie că am fost nevoită să ajung dintr-o parte în alta a orașului sau să sosesc la timp la serviciu aflat la câțiva zeci de kilometrii depărtare de casă.

Pot face o listă foarte lungă cu motivele pentru care am rămas la statutul de ocupant al scaunului din dreapta până azi, însă sunt câteva care au cântărit foarte mult în păstrarea acestuia.

Numărul persoanelor care dețin și conduc mașini este foarte mare in România. Numai în primele nouă luni ale anului 2019, românii au înmatriculat 124.040 autoturisme, număr care arată o creștere de peste 16 procente față de aceeași perioadă a anului trecut.

Această majorare a numărului de mașini o resimt zilnic, când nimeresc în ambuteiaje, iar un scurt drum de câteva zeci de minute se transformă în ore pierdute, timp în care aș fi putut foarte bine să mă bucur de momente alături de cei dragi.

Mulți dintre șoferii români care conduc autoturismele pe șosele din țara noastră sunt lipsiți de disciplină, atunci când se află în trafic, provocând incidente și accidente grave care, pe lângă disconfortul provocat celorlalți participanți la trafic, cauzează tragedii în care sunt distruse vieți și curmate destine.

La orele de vârf, străzile din Pitești și de la intrarea în oraș, seamănă de cele mai multe ori cu o junglă în care ești supus constant la stres fie că respecți regulile de circulație, fie că nu, iar pe buzele unor șoferi se pot citi de multe ori vorbe dulci la adresa celorlalți.

Pasul de la statutul la pasager la cea de șofer


Acestea au fost motivele care m-au ținut mult timp departe de ideea de a deveni conducător auto. Totuși, în ultimii ani m-am descurcat tot mai greu fără o mașină proprie, fapt care m-a determinat să-mi reconsider viziunea față de necesitatea unui autoturism. Astfel, am început să mă gândesc că poate este timpul să fac marele pas, să trec peste temerile mele referitoare la condus și la traficul complicat de pe șosele.

Pentru ca tranziția de la statutul la pasager la cea de șofer să fie mai ușoară și să-mi înving temerile m-am gândit că un cel mai bine ar fi un autovehicul adaptat capacităților și nevoilor mele : să se conducă ușor, să fie rezistent și sigur, să consume puțin și să aibă un design drăguț așa cum ne place nouă fetelor.

Căutând după o astfel de mașină, am descoperit câteva modele Honda care răspund necesităților mele actuale de șofer începător nevoit să traverseze zilnic un oraș aglomerat, pentru a-și duce fiul la școală, ce mai apoi trebuie să parcurgă circa 60 de kilometri zilnic pe drumuri dificile, aflate de multe ori în lucru, iar la sfârșit de lună să străbată serpentine de munte în căutarea relaxării.

Din toate modelele pe care le-am decoperit pe site-ul Honda Romania cel mai mult m-a atras Honda CR-V Hybrid.

Mi-a surâs ideea de a avea o astfel de mașină, deoarece are o transmisie automată, atuu care o face să fie ușor de condus chiar și pentru un șofer neexperimentat cu multe temeri asemeni mie. Conducerea multiplă este definitorie pentru tehnologia Honda Hybrid, care chiar dacă este o tehnologie care pare greu de înțeles și complicată, de fapt ea ușurează existența conducătorului auto la mai puțin de o apăsare de buton. Aceasta permite trecerea automată între trei moduri de conducere Electric Drive, Hybrid Drive și Engine Drive.

Mașina produce energie în timp ce merge pe stradă, fiind necesară doar alimentarea cu benzină pentru un consum mixt de 7.3 litri la 100 de kilometri.

Dotarea cu tehnologii de siguranţă mi-a atras destul de mult atenția, făcându-mă să mă simt mult mai în liniștită în interiorul vehiculului. Acestea permit detectarea pericolelor din timpul deplasării care pot fi ușor omise, atenționând șoferul atât prin semnale sonore și luminoase, cât și prin măsuri de redresare a direcției. Măsurile suplimentare de siguranță sunt întotdeauna binevenite.

Aspectul vehiculului mi s-a părut atrăgător și încă de la vizualizare primelor fotografii, mă vedeam conducându-l spre munte, încărcat cu echipamentul de schi pe suportul de ski și snowboard spre o vacanță de neuitat.

Așa am prins curaj și m-am încris pentru un test drive pentru a verifica cum mă simt la volaunul Honda CR-V Hybrid în pielea unui conducător auto începătoar cu temeri și multe semne de întrebare.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2019.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu