sâmbătă, 30 noiembrie 2019

Din Cape Town, în România

Lucrez la o companie multinațională fapt pentru care sunt foarte recunoscătoare. Pe lângă călătoriile anuale în Franța, în locuri în care nu aș fi ajuns niciodată doar în calitate de turist, de-a lungul celor șapte ani petrecuți în companie, am avut parte de experiențe culturale inedite și am cunoscut persoane din diverse colțuri ale lumii pe care în alte circumstanțe nu aș fi avut ocazia să le întâlnesc.

Una dintre acestea persoane este Alika, o nouă colegă care a soit în România doar de câteva zile, tocmai din Cape Town - Africa de Sud, pentru o stagiatură de șase luni în cadrul departamentului de Concepție Tehnică.

Ne-am cunoscut ceva mai bine, dimineața, în fața câte unui pahar de cafea fierbinte, când ne-am povestit fiecare câte puțin despre viețile, pasiunile și preocupările noastre. Astfel, am aflat că și-a dorit foarte mult să ajungă în România, pentru a practica ingineria, iar această nouă experiență este un vis împlinit.

Printre câteva strănuturi mi-a povestit și de darul de bun-venit pe care i l-a oferit țara noastră, o răceală care a luat-o prin surprindere la fel cum au surprins-o și temperaturile mult mai scăzute comparativ cu cele din Cape Town care scad de obicei doar până la aproximativ zece 10 grade Celsius.

I-am recomandat haine călduroase și cizme de iarnă rezistente la umezeală, pentru a trece cu bine peste sezonul rece la noi din țară, după ce mi-a mărturisit că garderoba ei este cam nepotrivită pentru ploile și frigul pe care le-a găsit în România. Zăpada nici măcar nu și-o putea închipui.

Șapte ținute de iarnă pentru Alika


Am stabilit să ne întâlnim la pauza de prânz, să o ghidez în alegerea unor ținute potrivite pentru sezonul rece pe care să le poată purta atât la birou, cât și atunci când iese în oraș cu prietenii sau la plimbare în parc.

Pentru a câștiga timp am ales shoppingul online. Am profitat de reducerile de pe Answear.ro și am căutat cele mai călduroase haine și de calitate haine pe care le-am găsit pentru noua mea colegă din Africa de Sud.

Întrucât Alika nu era familiarizată cu limba română, am intrat în fiecare secțiune a magazinului online pentru a o familiariza cu piesele vestimentare de bază neceare pentru sezonul rece: pulovere groase din lână, cu o țesătură densă care să păstreze temperatura corpului; cămăși din bumbac pentru vestimentația de birou; dresuri călduroase pentru zilele în care dorește să poarte fustă; pantaloni practici sau jeanși potriviți pentru iarnă.

La secțiunea cu accesorii am vizualizat căciuli, berete, mănuși, fulare și șaluri de care sigur o să aibă nevoie pentru a-și apăra extremitățile de temperaturile scăzute.

După ce mi-a spus că dispune de un buget de 2.000 de lei pentru a-și completa garderoba de, am început să conturăm împreună câte o ținută pentru fiecare zi a săptămânii, pentru ca ulterior ea să le poată combina după bunul ei plac.

Câteva piese vestimentare pentru luni și miercuri


Am observat că Alikăi îi plac mult cămășile așa că pentru zilele de luni și miercuri i-am ales două cămăși potrivite pentru o ținută office pe care le-am combinat cu două perechi de jeanși. I-am recomandat o pereche de cizmele de iarnă negre, lungi până la genunchi care să se potrivească atât cu pantaloni cât și cu fuste.

Pentru a o apăra de frigul de afară am completat garderoba cu o geacă albă cu glugă, un fular amplu și o beretă crem perfecte pentru a crea un contrast minunat cu tenul și părul ei închise la culoare. După adăugarea pieselor vestimentare, coșul de cumpărături arăta  857,2 lei.

Culori vesele, pentru zile mohorâte de marți


Culori vesele pentru vindecarea dorului de casă
Pentru o zi mohorâtă de marți, Alika a vrut ceva mai colorat care să-i amintească de zilele însorite de acasă. Așa că am căutat până am găsit un vesel pulover galben pe care l-am combinat cu o geacă asortată, o căciulă multicoloră în dungi și o pereche de ghete confortabile și călduroase. Valoarea cumpărăturilor noastre pentru garderoba de iarnă a urcat cu 491.4 lei, când am închis ziua de marți.

Fusta, piesa potrivită chiar pentru iarnă 
Speriată cumva de frig, am observat că Alika avea tendința să aleagă doar pantaloni pentru ținutele ei, așa că am întrebat-o dacă îi plac fustele. Mi-a răspuns că da, așa că pentru joi i-am sugerat ca variantă câteva fuste care pot fi purtate fără nicio problemă iarna în combinațiile potrivite. Am mai adăugat o pereche de jambiere care să îi ofere o protecție suplimentară împotriva frigului și o geantă casual în care să îi încape fără nicio problemă accesoriile de iarnă, alături de toate nimicurile pe care le poartă orice femeie în poșete. Valoarea produselor din coș a mai crescut cu încă 309.6 lei.

Ținuta zilei de vineri am diversificat-o cu ajutorul unei cămăși în dungi pe care colega mea să o poată combina cu oricare dintre piesele vestimentare pe care le are în garderobă, suma cumpărăturilor crescând astfel doar cu 179,90 lei.

Accesorii călduroase pentru weekend-uri de iarnă

Ținută pentru un sfârși de săptămână petrecut în oraș

Întrucât frumoasa africancă și-a exprimat dorința de a petrece sfârșiturile de săptămână si în exterior, am căutat o pereche de mănuși care să fie deopotrivă elegante, practice și călduroase și un pulover albastru care să fie potrivit pentru o seară petrecută cu prietenii în pub, lângă o cană cu vin fiert. Cu aceste două ultime piese care au costat împreună 156,8 lei, coșul de cumpărături aproape s-a umplut, respectând bugetul de 2000 de lei, pe care Alika l-a alocat pentru completarea unei ținutelor din sezonul hivernal.
Pentru o plimbare în Orașul lui Moș Crăciun

Mulțumită de achizițiile pe care le-a făcut, noua mea colegă în semn de mulțumire m-a invitat în noua ei casă, pentru a-i povesti mai mult de România și locurile deosebite pe care poate să le viziteze.

Acest articol a fost scris pentru Super Blog 2019. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu