vineri, 8 noiembrie 2019

Caut oferte vacanta pentru 1 Decembrie la mare


Eforie Nord
Caut oferte vacanta pentru 1 Decembrie la mare. Sună cam puțin ieșită din tipare alegerea unei asemenea destinații pentru petrecerea Zilei Naționale, însă cred că este un mod deosebit de a marca acest eveniment.
Ador marea și nu ratez nicio ocazie de a o revedea, indiferent de anotimp. Începând din 2016, nu a trecut nicio iarnă fără să inspir aerul rece sărat al Mării Negre chiar de pe plaja aproape pustie de la Eforie Nord. Am revăzut Bătrânul Tomis îmbrăcat în haine noi de Paște de două ori, iar începuturile de octombrie m-au găsit aproape în fiecare an pe plaja din Mamaia, mângâiată de razele blânde soarelui.

De ce tocmai Marea Neagă de Ziua Națională?

Unul din motive pentru care am ales această destinație pentru petrecerea zilei de 1 Decembrie este că sunt un colecționar mai puțin obișnuit. Nu colecționez timbre, cărți poștale sau magneți de frigider, ci doar Defilări de Ziua Națională, iar până acum nu am văzut Parada forțelor armate din Constanța. M-am gândit că ar fi un fapt inedit să-i admir pe soldații dobrogeni chiar pe Bulevardul Alexandru Lăpușneanu, iar după aceea să mă plimb pe faleza Portului Turistic Tomis, pentru a vedea stegurile tricolore care salută marea.

Un alt argument pentru alegere mea este că pot vedea marea în tihnă, în special iarna. Dacă în lunile de vară litoralul este supraaglomerat, în sezonul invernal valurile mării sunt acompaniate doar de vânt și de țipătul pescărușilor, iar cântecul lor poate fi ascultat fără întreruperi.

De asemenea, în această perioadă a anului hotelurile de pe litoral românesc au oferte turistice foarte bune pentru tratamentele balneoclimaterice făcând lunile de iarnă potrivite pentru refacerea fizică. Când aleg să văd Marea Neagră în luna decembrie, încerc să profit din plin de serviciile de tratament balneo care sunt mult mai acesibile în această perioadă a anului. Curele balneo m-au ajutat în ultimii ani să contracarez efectele muncii sedentare de birou și să-mi regăsesc tonusul pentru a mă reîntoarce cu bateriile încărcate.

În Eforie Nord și Mamaia sunt câteva hoteluri specializate în tratamente balneo care sunt deschise și pe perioada iernii. Centrele SPA care au piscine cu apă de mare, saune umede și uscate, dar în care se fac și tratamente de înfrumusețare și recuperare sunt pentru mine oaze de relaxare în care am reușit să mă regăsesc încă din 2016.

Sfaturi utile pentru o vacanță cât mai reușită

Mini-vacanțele necesită o atentă pregătire pentru a reduce cât mai mult neprevăzutul, chiar dacă aparent sunt mai ușor de organizat. Eu am nevoie de minimum două săptămâni pentru a găsi locul pentru vacanță. Uneori acest timp este suficient, alteori am constatat că este mult prea scurt.

În 2018, am încercat să organizez această vacanță de 1 Decembrie la mare, de la începutul lunii noiembrie. Cu toate acestea hotelurile la care am vrut să merg atunci erau ocupate integral. Anul acesta, am început să cercetez ofertele balneo de Ziua Națională pe litoral încă din luna octombrie.  
Vizitez site-urile de rezervare și observ modul în care se modifică tarifele de la o zi la alta. Astfel îmi pot calcula bugetul pentru vacanță, dar și pentru a-mi da seama dacă trebuie să-mi grabesc cu achiziționarea vacanței sau nu. Ori de câte ori am posibilitatea utilizez funcțiile de comparare de pe portalurile de pe care mă informez.  Mi se par unelte extrem de utile, menite să ne ajute să acționăm mult mai rapid și înțelept.

Niciodată nu mă opresc la prima opțiune pe care o am. Înainte de a mă decide asupra unei locații prefer să mă documentez bine asupra ofertei din perioada respectivă. După ce am explorat opțiunile online, merg cel puțin la o agenție de turism pentru a verifica și ofertele de acolo. Uneori au oferte last minute, la tarife foarte avantajoase care se potrivesc perfect cu datele de călătorie de care eu am nevoie.

Chiar dacă prefer să îmi petrec un astfel de sfârșit de săptămână cazată în hotel, pentru a beneficia de toate serviciile pe care acesta le poate oferi, uneori rămân în joc și opțiunile de închiriere a apartamentelor în regim hotelier. În ultimii cinci ani s-au dezvoltat foarte mult complexurile rezidențiale de la malul mării, iar multe dintre ele beneficiează de centre SPA la același nivel cum au hotelurile de 4 și 5 stele.

O atenție deosebită o acord și prognozei meteo. Chiar dacă merg la mare, fiind totuși iarnă stau cu ochii pe vremea care se anunță. Deși la începutul lui decembrie nu ninge așa de tare încât să se închidă Autostrada Soarelui, niciodat nu poți ști ce planuri are Mama Natură.

Plecând de la imprevizibilitatea vremii, de fiecare dată când rezerv, dacă am posibilitatea optez pentru anularea gratuită a pachetului de vacanță.

Nici starea drumurilor nu o neglijez când plec la drum lung. În ciuda faptului că cei mai mulți dintre turiști se îndreaptă spre zonele montane, lăsând drumul spre mare liber, lucrările de pe A2 trebuie luate în considerere când ai ca destinație Constanța.

Cu toate că bagajele le fac în ziua dinaintea plecării, nu înseamnă că le acord o importanță mai mică, mai ales că plec întodeauna cu un copil la drum. De pe lista lucrurilor care trebuie să le punem în rucsaci nu lipsesc slipul și costumul de baie. Odată cu bagajul suntem gata de plecare în mini-vacanța de 1 Decembrie la mare.

Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2019.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu