duminică, 5 august 2018

Pregătiri pentru prima tabăra la munte

Prima tabără este întotdeauna o provocare mare atât pentru copii, cât și pentru părinți. Este momentul în care ei pleacă de lângă familie și sunt nevoiți să se descurce fără ajutorul cuiva apropiat. Pentru părinți este clipa în care îi lasă în grija altor persoane din afara familiei, departe de casă, unde fiecare e important în egală măsură, însă nu mai este el centrul universului ca până acum.

Anul acesta, piticul meu, de 9 ani,  a mers în prima lui tabără (tabără organizată la munte), departe de familie. A fost o experiență frumoasă, din care a învățat multe lucruri și care mi-a confirmat că a crescut și se poate descurca singur chiar dacă este departe de noi. Îmi place să cred că a fost o experiență pozitivă, deoarece toți (organizatori, copii și părinți) ne-am pregătit conștiincios, fără a le răpi bucuria surprizei noii experiențe.
Din pregătirea taberei la munte au făcut parte alegerea taberei, pregătirea bagajelor și realizarea lor.

Alegerea taberei la munte

Alegerea taberei la munte este foarte importantă, deoarece copiii trebuie să simtă cât mai bine.
Tabăra trebuie să fie recomandată de persoane de încredere care au fost, au stat acolo și au avut experiențe pozitive. Un rol foarte important îl are organizatorul taberei. El trebuie să își cunoască foarte bine copiii, să știe care dintre ei ar putea face față unei astfel de experiențe, la vârsta de 9 ani.
De asemenea, ar fi ideal ca cel/cea care se ocupă de organizarea taberei să se poată deplasa în locul respectiv înainte, pentru a vedea dacă condițiile prezentate reflecta realitatea.

Prima tabăra la munte ar trebui să fie destul de aproape de casă în cazul copiilor de 9 ani, aflați la prima experiență de acest gen. În cazul nostru, tabăra la munte a fost la o distanță de 60 de kilometri distanță de casă. Este recomandat totuși că această distanță să nu fie mai mare de 100 de kilometri, pentru a ajunge rapid la copii, în cazul în care este  nevoie de prezența noastră.
Ar fi ideal, că această să fie în apropierea sau la o distanta relativ scurtă de un spital. Până la urmă nu se știe când pot avea nevoie. 

Administratorii / proprietarii taberelor cunosc foarte bine condițiile meteo și nevoile copiilor când vin într-o astfel de locație. Așa că o lista cu lucrurile necesare unui copil în tabăra la munte este bine-venită chiar din partea acestora. In cazul nostru, a fost utilă. Din listă au făcut parte:
  • Tricouri de bumbac pentru fiecare zi
  • Pantaloni lungi din material subțire
  • Trening
  • Hanorac pentru exterior (în vederea completării vestimentației seara și dimineața)
  • Doua perechi de încălțăminte de vara comode pentru munte
  • Papuci de interior
  • Jacheta impermeabila
  • Lenjerie de corp
  • Produse de igiena

Pregătirea bagajelor și realizarea lor


Pentru a nu uita de ceea ce avem nevoie pentru pregătirea bagajelor, realizarea unei liste v-ar fi utile.
Eu am împărțit această listă în două părți. In prima am pus lucrurile pe care le am deja, iar în a doua, cele care ne lipsesc pentru a le cumpăra.

Cumpărăturile le-am făcut cu o săptămână înainte, că să ne asigurăm că avem timpul necesar sa mai revizuim lista.

La realizarea bagajului pentru tabăra la munte ar trebui sa participe și copilul, deoarece astfel vizualizează lucrurile care îi aparțin și le are în grijă. Pe măsură ce obiectele se pun în bagaj, se face și o listă a acestora cu numărul fiecărui tip de obiect vestimentar. Un fel de inventar. Aceasta îi va fi utilă copilului ca să știe la plecare ce ar trebui să aibă în bagajul de întoarcere acasă. Chiar copilul ar trebui să scrie această listă, pentru că îi va fi mai ușor să le identifice ulterior.

In cazul, fiului meu a funcționat și s-a întors cu toate lucrurile cu care a plecat, fără alte obiecte în plus sau lipsă. Părinții își cunosc foarte bine copiii și știu ce funcționează mai bine la ei pentru a-și organiza, așa că ar trebui să lase frâu liber imaginației, în ceea ce privește modul de realizare și organizare a bagajului pentru tabăra la munte.

Față de lista primită de la proprietarii taberei eu am pus în plus șosete de rezervă, tricouri de rezervă, gustărele neperisabile (biscuiți, grisine și sărățele). De asemenea, i-am mai completat bagajul cu acele materiale recreaționale (cărți de joc, bloc de desen și carioci, jocuri cu minge) pentru a-și ocupa timpul liber. Le-a folosit, deci cred că nu i-au fost chiar inutile. Aceasta recomandare a venit din partea doamnei învățătoare.

Toate acestea au încăput într-un rucsac mediu, în care a putut umbla cu ușurință pentru a-și lua ce a avut nevoie.

Am văzut că în tabăra se face așa numita "fâno-terapie". Și pentru ca îl știam alergic la polen și praf, i-am pus în bagaje antialergice, alaturi de un antitermic. Am nimerit și de data aceasta, deoarece chiar a avut nevoie de medicamentul pentru combaterea stărilor de alergie.

Din această experiență am învățat că, datorită unei bune organizări, copilul poate trăi o experiență frumoasă, devine mai independent și mai responsabil.

Dacă mai sus am scris de lucrurile care nu ar trebui să lipsească din bagaj, acum vă spun de ceva care nu ar trebui să intre în bagaj: grija și temerile că poate nu se va descurca😊. 
Tabără frumoasă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu